A szorítók eltávolítása után síkba gyalulás, majd csiszolás következett. Persze nyilván az eredeti lakkrétegtől is megváltam végül.. Ha már csinálom, legyen szépen egyben kezelve. Szóval most ott tartok, hogy van két egész hasonló csörlőbakom, amire ráfér a csörlő. Kicsit a gombhoz csináltam a hajót, de én így szeretem:)
Persze még nincs kész, vennem kell mahagóni fapácot és azzal elérni hogy minél hasonlóbb színe legyen a ragasztott darabnak.. Aztán jöhet a lakkozás, amire valami gyorsabb megoldást kell kitalálnom, mert a hétvégente 1 réteg, gyors fejszámolással 8-10 hét. Annyi idő márpedig nincs.
A kormányhosszabbító ünnepélyes keretek között megkapta az első, még erősen hígított lakkréteget, szépen be is itta. Itt azon gondolkozom, hogy miként lehetne a csuklós szerelvényt a végén tökéletesíteni... Mert az eredeti megoldás kicsit “kotyogós”, de persze ha így használható volt minimum 30 évig, akkor biztosan elműködik még egy jó darabig:)
Azért ha belegondolok, hogy a vízre tételig mik vannak hátra...
- új baum,
- hajó aljának csiszolása, tömítése, festése, algagátlása,
- árboc felújítása
- hátsó korhadás kijavítása
- “apró lyukak a palánkon” problémakör megoldása
És amit még meg szeretnék csinálni, bár ráér vízre tétel után is
- fedélzet átlakkozása, hibák kijavítása
- belső festés/lakkozás felújítása
- hajólétra (legalább egy kötéllétra)
- belső berendezés átalakítása
- kötélzet hátravezetése a kokpitba
na jó.. nem is sorolom tovább.. a lényeg úgy is az, hogy a nagy melegek előtt víz kerüljön a hajó alá..
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése