2011. április 4., hétfő

Csörlő kérdés szinte megoldva

Amikor először felpróbáltam a csörlőket és láttam, hogy menyivel nagyobbak mint a csörlő tartó bak, csak azt láttam magam előtt, hogy ez majd mennyi gondot okoz majd.. Le kell szerelni a bakokat, újakat csinálni, faanyagot szerezni hozzá, megmunkálni úgy, hogy ne csak szép, de esztétikus is legyen.. Szóval hirtelen nem tudtam hogy is kezdjek neki. Halogattam.. Aztán jött a tipp. A belső oldalához kell hozzáragasztani! Leszereltem a bakokat és onnan ment minden mit a... szóval ment.. Nem mondom, hogy nem voltak megoldandó feladattok.. Pl. gondoljatok, bele, hogy ha két egymásra semmilyen szempontból nem merőleges és nem is párhuzamos egyébként viszont bezsírozott felületet össze szeretnétek szorítani, mi történik... Segítek. Az, hogy valamelyik irányban mindenképpen el szeretnének csúszni egymáshoz képest. Márpedig a ragasztó zsírként viselkedik, amíg nem kezd kötni. Ebből lett azután a szorító tenger:) De a cél szentesíti az eszközt, és a ragasztások egész jól sikerültek.
A szorítók eltávolítása után síkba gyalulás, majd csiszolás következett. Persze nyilván az eredeti lakkrétegtől is megváltam végül.. Ha már csinálom, legyen szépen egyben kezelve.  Szóval most ott tartok, hogy van két egész hasonló csörlőbakom, amire ráfér a csörlő. Kicsit a gombhoz csináltam a hajót, de én így szeretem:)

Persze még nincs kész, vennem kell mahagóni fapácot és azzal elérni hogy minél hasonlóbb színe legyen a ragasztott darabnak.. Aztán jöhet a lakkozás, amire valami gyorsabb megoldást kell kitalálnom, mert a hétvégente 1 réteg, gyors fejszámolással 8-10 hét. Annyi idő márpedig nincs.

A kormányhosszabbító ünnepélyes keretek között megkapta az első, még erősen hígított lakkréteget, szépen be is itta. Itt azon gondolkozom, hogy miként lehetne a csuklós szerelvényt a végén tökéletesíteni... Mert az eredeti megoldás kicsit “kotyogós”, de persze ha így használható volt minimum 30 évig, akkor biztosan elműködik még egy jó darabig:)

Azért ha belegondolok, hogy a vízre tételig mik vannak hátra...
  • új baum,
  • hajó aljának csiszolása, tömítése, festése, algagátlása,
  • árboc felújítása
  • hátsó korhadás kijavítása
  • “apró lyukak a palánkon” problémakör megoldása

És amit még meg szeretnék csinálni, bár ráér vízre tétel után is
  • fedélzet átlakkozása, hibák kijavítása
  • belső festés/lakkozás felújítása
  • hajólétra (legalább egy kötéllétra)
  • belső berendezés átalakítása
  • kötélzet hátravezetése a kokpitba

na jó.. nem is sorolom tovább.. a lényeg úgy is az, hogy a nagy melegek előtt víz kerüljön a hajó alá..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése