2015. június 1., hétfő

Ami késik nem múlik!

Két nagy dolog is történt a hajó életében a közelmúltban. Az egyik tényleg nagy, a másiknak inkább csak a jelentősége az.

Szóval valamikor az idei Budapest BoatShow-n kezdtünk el beszélgetni a One Design Sails csapatával arról, hogy a Póstásra bizony elkelne egy garnitúra vitorla. Első sorban azért, mert sem a fock, sem a grósz nem felel meg az osztályelőírásnak, másodsorban pedig azért mert valószínűleg mindkét vitorla idősebb nálam, pedig sajnos már én sem vagyok kiskorú. Na jó, a grósz még csak olyan 15 éves lehet, viszont eredetileg Dragonra szabták.

Készült ugyan egy szép új genoa a Birdy Sails műhelyében, de sajnos ezt a vitorlát nem lehet feltenni ha folkék ellen szeretnék menni.

Az elmúlt hetekben folyamatos egyeztetésben voltunk több kommunikációs platformon, mire kialakult a szabás típusa az anyag, a szemek varrásának technológiája szóval minden apró részlet. A végeredmény két gyönyörű crosscut szabású vitorla lett, az előírásnak megfelelő legkönnyebb anyagból.
Persze az új fock új behúzópont is kell, így két új rozsdamentes sín is került a kajüttetőre.
Mivel ezeket a vitorlákat csak versenyre fogom feltenni ezért nem az volt a szempont, hogy strapabíró legyen, hanem hogy gyors:)

Reffsor sincs benne, ha akkora a baj akkor inkább levesszük az egészet:)
Mondjuk ha a 14-es Kékszalagot végigcsináltuk reff nélkül, akkor olyan nagy meglepetés talán már nem érhet.

Kíváncsi vagyok hogy muzsikál majd az új vitorla, nehéz lesz kimagyarázni ha nem meg jól a hajó, de majd valamit csak kitalálok:)

A másik történet még 2012 áprilisában kezdődött, amikor Pallás Gyulálval megterveztük a "koronát".
A korona azért készült, hogy egyrészt az akkor még nem létező albát legyen hova lekötni, másrészt hogy a megfelelő köteleket hátra lehessen vezetni a kokpitba. A korona elkészült, de aztán valahogy megállt a történet. Illetve szépen lassan jöttek össze a megfelelő alkatrészek, kötélvezetők, klemmek.



Végre minden szükséges feltétel adott volt, így Picula fel is dobta a fedélzetre a szükséges szerelvényeket.
Jobboldalra 4 klemm került, 1 nagy alumínium (spi fall) és 3 kicsi műanyag (spi felba, spi alba, dirk).
A baloldalon 3 klemm fért el 2 nagy alumínium (alba, top spi fall) és 1 kicsi műanyag aminek a szerepe még nem tisztázott. Valószínűleg nagyvitorla hátsó él lesz itt.
Persze a leosztás még változhat, de egyelőre létfontosságú dolgok megvannak.

Szóval van öröm, de nincs vége.
Még mindig nincs traveller (lejtvágni in ungarn), a hátsó él feszítéshez pedig valamilyen csigarendszert kell csinálni a baum-ra.

Még néhány kép itt.

3 megjegyzés:

  1. Szia Feri,
    Nagyon szépek az új vitorlák, gratulálok! Remélem, hogy gyorsan röpítik majd a hajót! Tennél képeket arról, hogyan oldottad meg a fock behúzópontokat?
    Zoltán (P28 Füles)

    VálaszTörlés
  2. Szia Zoli!

    Persze készítek majd arról is képeket! Amúgy a kajüttető legszélére került a sín. Végül, úgy láttam, hogy itt adja ki legjobban. Elnézegetve a képeket, vannak folkék ahol lent van a fedélzeten, van ahol fent a kajüttetőn. Még a hazai flotta sem egységes ilyen szempontból. Maga a sín egy rozsdamentes acél idom egy kis sínnel amin egy 8-as csiga van. Elég kishajós, mivel a folke hivatalos fock-ja alig nagyobb egy kalózénál...

    VálaszTörlés
  3. The Tiarian Daith jewelry shop - Indian Art
    The titanium block Tiarian Daith jewelry shop. The titanium color Tiarian Daith jewelry shop. The Tiarian Daith damascus titanium jewelry shop. The Tiarian Daith jewelry shop. The Tiarian toaks titanium Daith jewelry titanium knee replacement shop.

    VálaszTörlés