Hogy pontosan mik készültek a Póstáson?
Motor kiszerelés, olajcsere, motor alatti rész csiszolás, festés.
Fenékmerevítő kiszerelés, új fenékmerevítő olajozás két rétegben, festés két rétegben, beszerelés. (ehhez amúgy a fél hajót szét kellett szedni, mert a fura forma miatt nem fért be).
Fedélzet+kokpit+kabintető felcsiszolás, újra csúszásmentesítés minden második lécen, majd még egy rétegben újralakkozás.
Hajó oldalának felcsiszolása, olajfestékkel újrafestése, feliratok újrafestése (a csúnya kék helyett, most már a lajstromszám is sötétbarna).
A külső és a belső oldalzsebek kifestése fehérrel.
Árboc felcsiszolás, lakkozás két rétegben. (Sajnos egerészni idén nem jutott idő, de végignéztem és nincs rossz állapotban, szóval majd jövőre)
A külső trepnik csúszásmentesítése+lakkozása 4 rétegben.
A belső trepnik lakkozása 1 rétegben.
Hajó aljáról kb 2 kiló régi késtapasz lekaparása (meleg volt a tél, eléggé szétrepedezett a hajótest).
Hajó aljának újratapaszolása és algagátlása (2 rétegben)
Itt tartunk most, az apróságokat nem számítva.
És ez csak egy átlagos szezonkezdet... Persze nincs helye és oka sem a panasznak, mert amikor az utolsó ecsetvonás után ott áll a hajó csillogva villogva daruzásra készen, akkor minden átdolgozott hétvégét elfelejt az ember.
Hogy hogyan is néz ki a fenékmerevítő:
A ragasztások elengedtek, az alja elkorhadt.
Ez lett az új, a család több tagja meg van vele elégedve:
Itt pedig a fedélzet, csúszásmentesítés készül:
Majdnem kész:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése