2016. február 10., szerda

Akkulátor tönkretétele néhány egyszerű lépésben

Szeretnék egy kis útmutató adni ahhoz, hogy miként lehet 1 év alatt teljesen tönkretenni egy vadiúj Banner aksit.

1. Daruzás után, a 2-3 hete nem használt (és nem is töltött) akkumulátort vegyük ki a hajóból majd vigyük haza.
2. Tegyük be a garázsba, vagy valami olyan helyre ahol épp elfér, de azért jó hideg is van.
3. Véletlenül se tegyük fel töltőre, inkább felejtsük el az egész témakört. Úgyis jön a karácsony meg a szilveszter, evés/bulizás vég nélkül.
4. Február elején csapjunk a homlokunkra, hogy "Ó basszus az akkumulátor".
5. Tegyük fel töltőre az addigra hulla merev aksit, és bízzunk a csodában.
6. 1 hét múlva állapítsuk meg, hogy egyáltalán nem vesz fel töltést.

60AH Banner akkumulátor élt 9 hónapot.

Béke poraira.


4 megjegyzés:

  1. Ez azért egy kicsit félrevezető így...
    A hosszú, töltés nélküli időszak nem tesz jót semmilyen akkumulátornak, egy legalább közepesen feltöltött ólomakkumulátornak azonban egy téli szezont ki kell bírnia "magára hagyva" -- különösen, ha hidegben áll. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis az akkunak nem rossz a hideg, sőt, kifejezetten szereti -- már feltéve, hogy nem akarjuk hidegben használni is. Hidegben ugyanis lelassulnak a belső kémiai folyamatok, így az önkisülés is. Így hidegben áramot leadni nem igazán szeret, de eltenni nagyon jó hidegben.
    Amúgy egészen sok akkumulátor, ami döglöttnek tűnik, még menthető, az impulzusárammal működő töltők csodát tehetnek -- már feltéve, hogy a szulfátosodás még visszafordítható.
    Ismerek éppen 10 éve használt egy Bosch akkut hajós használatban, ami minden télen 4-5 hónapot tölt töltetlenül külső hőmérsékleten, és a kapacitása több mint 80%-át még teljesíti. (Ez persze nem követendő gyakorlat, érdemesebb megoldani az átteleltető impulzustöltést, ami nem azonos a csepptöltéssel!)

    MaCS

    VálaszTörlés
  2. Szia Csaba!

    Köszönöm a hozzászólást! Idő közben vettem is egy "okostöltőt" ami diagnosztizál, impulzustölt, csepptölt, stb... Valahogy addig masszírozta aksit, hogy a végére feltöltötte.

    Sajnos a kapacitás méréshez nincs megfelelő felszerelésem, de hamarosan ki fog derülni hogyan bírja a terhelést.

    Feri

    VálaszTörlés
  3. Én eddig minden BANNER akkumlátort megbántam hogy megvettem,nem váltak be a céges flottában se.EXIDE vagy ROCKET koreai társai viszont jól bírják,de nekem is BOSH van a hajóban na amit az kap nem köszöni meg,több minőséget gyártanak érdemes drágábbat venni.Az a nagy baj:sok az újragyártott akkumlátor a piacon és cimkézik őket pl:banner-nek.

    VálaszTörlés
  4. 2017 február elseje van,a 38 éves dízel mercimben 2004-es gyártású BANNER akku van és januárban -18-ban indította

    https://www.youtube.com/watch?v=usHE924cpDc

    nem túl vidám,de működik

    ha egy új akksi 9 hónap alatt beszarik az elgondolkodtató
    vagy valami használati extrém terhelés nyírta ki,vagy a BANNER minősége már nem a régi

    VálaszTörlés