6 hétvége volt a felkészítés. 12 nap amit többé kevésbé kitöltött a Póstás. Jöhet a szezon!
De mi is történt. Történt például az, hogy a hajófenék idén nem fehér lett, hanem vörös. Tavaly (igazából már tavaly előtt is) volt róla szó, hogy az International UNO BrighWhite nálam nem működött igazán jól. Olyan hajón, ami jellemzően 5 csomó felett közlekedik biztosan nincs vele gond, viszont a Póstás már öregesen cammog. 5 csomót csak ünnepnapokon tud, olyan szélben, amiben mások már az árbocaikat törik. Szóval idén Rick Csabával kiegyeztünk egy Vörös UNO-ban. 2 réteg került rá, amit felcsiszolás nélkül lehetett kenni a fehérre. Nem lehet baj!
Azért a fehér hajótest szebb volt daruzáskor (viszont annál csúnyább lett a szezon végére).
Tömítés
Nos a FixAll egyelőre nem tudom, hogy beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket. Azt hiszem vagy a remények voltak irracionálisak, vagy a munkám minősége nem volt összhangban az elvárásokkal (pedig ráment néhány nap a 12-ből..). Minden esetre daruzás után eddig még soha nem látott mértékben jött be a víz a hajóba.
Persze „fahajós” szemmel, amíg egy hajóval meg lehet azt tenni, hogy vízre tétel után rögtön elengedi a daru, majd szépen beleállítják az árbocot, és a saját lábán elmegy a helyére, ott pedig komótosan belekerül a szivattyú ami kb 5 másodperc alatt kiszívja a vizet, addig minden a legnagyobb rendben van.
Ugyanakkor nekem kicsit kiábrándító volt az érzés... Azóta eltelt majd nem 1 hét és be is dagadt a hajó, viszont a folyatás még nem állt meg. 1 nap
alatt kb 3 liter víz jön most be ami nem vészes, viszont pont 3 literrel több, mint amennyit szeretnék. Kap még 1-2 hetet, aztán eldől, hogy a menybe vagy a pokolba küldöm az anyagot a gyártójával együtt.
LazyYack
Egy fahajón elég furán mutatna a fabaumra rögzített kék vászonzsák. Nem is teszünk fel ilyet. Két embernek nem túl nehéz feladat a nagyvitorla leszedése. Egy elől egy hátul, jön le a grósz, egy ide egy oda és készen is vagyunk.
Igenám.. De egyedül mindez.. Egyszerre kellene engedni lefelé a vitorlát, hajtogatni elől, hajtogatni hátul, közben pedig le is kötözni. Ezt ha megfűszerezzük egy kis széllel, akkor garantált a folyamatos káromkodás és a 1,5 órás program.
Vannak még apróságok. Belülre került két réz olvasólámpa, amiről még nincs szép kép de ezen is látszik.. az egyik, de becsszó ilyen van a másik oldalon is.
Bazsa küldött képet a készülő vitorlákról. Nem mondom, hogy nem vagyok kíváncsi!:)
Az mondjuk már tényleg csak apróság, hogy a tavalyi Kékszalagos „jé hova lett az achter” móka után inkább átalakítottam az achterstag bekötését, hogy a feszesség állítás és a lekötés egymástól független legyen. Tehát ha kis is jön a klemmből az állítást végző kötél, akkor is csak fellazul az achter, nem szabadul el.
Az első kis kört már meg is tettük a Póstás meg én:
Ennyi egyelőre, de még nincs vége, hiszen jön a hátra vezetett kötélzet és előbb utóbb az új vitorlák is megérkeznek. Addig is szerezzen magának egy folkét akinek még nincs!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése