2011. március 29., kedd

Ez is kész, meg az is kész.

Jó sok minden történt az elmúlt héten, na meg a hétvégén is.. Nem is tudom hol kezdjem. Talán egy igazán örömteli hírrel, miszerint egy új Folkebootot üdvözölhetünk a Balatonon!
Náray Vilmos most intézi a papírmunkáit a Cinquecento-nak! Reméljük hamar sikerül átvágnia bürokrácia útvesztőin és sok öröme telik majd a Folkéjában.

Aztán vitorláztunk is... A Barracuda új tulajdonosának megígértem, hogy segítek átvinni a hajót az új kikötőjébe. Lelle - Badacsony 2:30 perc 2-es szélben... Öreg hajó nem vén hajó:) Persze a 150%-os topra futó genoának ez az ideális időjárás. Jól esett a vitorlázás a mindig túl hosszú tél után. Jó lenne a Póstással is itt tartani már... Persze a Barracudával könnyű volt.. Kicsit átcsiszolja az ember, bepacsmagolja algagátlóval.. csobb..
Na de ugye a fahajónak a varázsa van.. csak jussunk el odáig:)

A lakkozásban az a jó, hogy a végtelenségig lehet csinálni.. kis csiszolás áttörlés, egy réteg lakk.. majd másnap megint.. Mégis előbb utóbb ki kell mondani, hogy elég lesz.. Így már a múltkor befejeztem a jumstag-ok lakkozását, most pedig a ládika, és a pádlik is elnyerték végső formájukat. Mentek a padlásra a többi hajós mindenféle közé. Nem számoltam, de valahol 10-20 körül lehet a rétegszám.



Tennivaló azért maradt. Most nagy munka a csörlőbakok kiszélesítése. Már korábban írtam, hogy a szép új csörlőim nagyon jók és mutatósak, csak sajnos túl nagyok a jelenlegi csörlőbakokra. Lehetett volna újat is csinálni, de végül abba maradtam magammal, hogy egyszerűbb kiszélesíteni és kicsit átalakítani a jelenlegit. A képeken látszik, hogy van a tetejében egy “törés”. Sosem derült ki pontosan, hogy ez a letört felület lenne a csörlő helye, vagy csak azért alakították így ki, hogy a kötél ne érjen hozzá a felülethez? Minden esetre én úgy gondoltam, hogy nem lesz rá szükség, és egyenesre gyalultam a felső részt. Sajnos mahagónim nincs, így tölgyből lesz a kiegészítő darab, de majd megpróbálom mahagóni páccal kicsit sötétíteni, hogy ne üssön el annyira. Nem olyan könnyű dolgozni ezekkel a bakokkal, mert persze egyetlen derékszögű, vagy párhuzamos felületük nincs. Így aztán nehéz kezelni őket a körfűrész és a gyalugép alatt-fölött... Főleg akkor ha az embernek vajmi kevés gyakorlata van ezekkel a nem túl ujjbarát gépekkel. Már rá is ragasztottam a szélesítéseket a bakokra, most száradnak. A következő az lesz, hogy síkba gyalulom a felületeket. Aztán jöhet a kezelés. Az eredeti bakokon az eredeti lakkozás nincs túl rossz állapotban.. De lehet, hogy inkább lekaparom és az egészet együtt kezelem majd le..


A kormányhosszabbító is szépül. Az olajozás után már rá sem lehet ismerni. Rákerült egy kis Póstás felirat, aztán hamarosan jönnek a lakkrétegek. A csuklós veretet felpolíroztam, szép lesz! Még a létra van hátra, mint műhelymunka.. na és persze a baum, amivel még nem pontosan látom, hogy mi lesz:(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése