Az ember azt hinné lakkozni egyszerű..
Lakk megfog, ecset beledug, fára ráken, megszárad, kész.
Hát nem.
A felület előkészítés egy dolog. Erről már volt is szó korábban. Hanem utána a lakkozás, na az valami elvetemült tudomány. A len olajozás után minden olyan szép volt.. aztán a lakkozott felületek száradás után itt ott megfolyva, néhol kis légbuborékokkal... szóval már egyáltalán nem volt olyan szép. A legkevésbé sem úgy néztek ki mint vártam. Az instrukció a következő volt.. “Jól hígított lakkot, nagyon de nagyon vékonyan felhordani. Akkor jó, ha száradás után nem is látszik az első réteg. “
Nyilván nem is az elmélettel volt a baj, hanem valahol a kivitelezés szakmaiságába csúszott hiba. Lakkoztam én már persze, de akkor nem törekedtem a tökéletességre, és ha az ember nem igazán tudja hogy kellene csinálni, elrontani is sokkal nehezebben tudja.
Szóval ma egy kicsit máshogy álltam neki.. a felületeket újra átcsiszoltam, 1:3 arányban hígított lakkot éppen csak megmutattam az ecsetnek, majd jól lehúztam róla a “felesleget”, ezzel kentem át a felületeket. A dobozkának ez lesz az első, szóval biztosan szebb lesz mint a két jump, ma volt..
Az evezőkről is lekerültek a szorítók. Egyelőre úgy néz ki, hogy megfelelően tart a ragasztás, de azért majd rozsdamentes drótból csinálok “U” szöget, és beleütöm a toll élébe, hogy az is jobban összetartsa a ragasztást.
Bárány Lászlóról kaptam nagy felbontású képeket, amik (még 2 napig) idén készültek, Balatonföldváron. Ezek fel is kerültek a galériába.
Hello Slippy, először is gratulálok a hajóhoz! Lehet, hogy az én életutam is így alakul? Kezdet hasonló: B18-Vega-? Mindenesetre úgy tűnik, most épp fahajókról olvasgatok én is.
VálaszTörlésA lakkozáshoz visszatérve: ezzel a lakkal nekem is volt dolgom, elég jól lehet vele dolgozni. Ilyen mértékben nem hígítottam ugyan, de vékonyan kenve, majd minden megszáradt réteget felcsiszolva tükörsima felületet lehetett vele elérni. Mahagóni rétegelt lemeznek szép színt adott. (egyébként parkettát is kentem le vele egy kis helyen ezzel, és azon úgy tűnt, sötétítette a fa színét).
Kormányrúdon, kajütlejárón viszont egy év alatt tönkrement. Kormányrudat pedig szerintem vagy ötször lekentem.
Szia,
VálaszTörlésBocsánat de sajnos nem tudlak beazonosítani, mert nem írtad alá a bejegyzésedet.
Én csak drukkolni tudok, legyen fahajód! :)
Ami a lakkot illeti, mástól is kaptam már tippet, miszerint mással kellene dolgozni...
Ja tényleg,
VálaszTörlésMover voltam. Annak idején még a balatonhajok fórumán gondolkodtam azon, vajon melyik b18-as lenne a megfelelő.
Ha megvan, hogy mi lenne az ideálisabb anyag a lakkozáshoz, természetesen érdekelne. Igaz, nekem kevesebb fafelületet kell kezelni.
Viszont rétegelt mahagóni bútorzatot is kellene javítanom valami mahagóni tapaszolással. Nálad ilyen terv nincs?
uedv: Mover
Szia,
VálaszTörlésmár emlékszem:)
Többen az Epifanes lakkot ajánlották. Szabadi Tibor is dícsérte, és Kövendi Dénes is azzal kente le a SlimJim-et.. Szóval valószínűleg én is beszerzek egy dobozzal..
Tervekkel tele a padlás:)
Még nem tudom pontosan mi fér bele, és mikor.. de a belső elrendezésen is lenne mit alakítani.. Ha van konkrétum, rögtön megírom! :)
Feri