De hogy hova.. ez manapság nagy kérdés a Balatonon.. Kikötők sorra zárnak be, adják veszik őket. Így már az év végén biztos volt, hogy a BLYC-ben nem lesz maradás. Sokáig a hajógyári kikötő tűnt a megfelelő választásnak, ám idő közben a Marina Fűzfő is jó alternatíva lett. Bár a téli fedett helyen lévő tárolás itt nem megoldott, maga a kikötő igazán szép és védett. Nem beszélve arról, hogy meglehetősen közel van Budapesthez. Persze ami úton 30 perc, az vízen 3 óra... Szóval nem feltétlenül jó a sarokban táborozni. Mindennek vannak előnyei és hátrányai is. Fűzfő mellett döntöttem. Egy kis papírlapra írták fel, hogy mely kikötőhelyek szabadok még, ezzel jártuk be a kikötőt. Rendes betonmólókon sétálni és 12m-es facölöpös helyek között válogatni nem is annyira mindennapi dolog mostanában, amikor egy-egy kikötő kiépítése három és fél nap alatt történik előre legyártott úszó alumínium elemekből. Az is igaz, hogy 2010-es tavaszi viharban láttunk ilyen kikötő elemeket leszakadni. Ugyanakkor a cölöpökről maximum a rájuk kötött kötelek szakadtak le.
Végül a 130-as helyet választottuk, ami "mögött" már csak a nádas van. A tervek szerint orral kikötve a kokpitban vörösbort iszogatva a nádasban brekegő békákat hallgatjuk majd esténként.. Aztán persze lehet, hogy az ugyaninnen kiáramló szúnyoginvázió 1 perc alatt szerződésmódosításra kényszerít, nade bár ott tartanánk már.
Megnéztük a Póstást is Szántódon. Természetesen az új csörlők bár igen jól mutatnak a hajón, nagyobbak mint a konzol. Szóval ebből is lehet újat csinálni. De ezt már megszoktam.. a tennivalók száma egy irányban változik, ez az irány pedig a csillagos ég felé mutat.
Beszélgettem Ágostházy Imrével is Fűzfőn és olyan eretnek gondolatok is szóba kerültek, mint a vízvonal alatti részek műanyagozása. Az az igazság, hogy egyre több szakember javasolja ezt a megoldást. Utoljára Rick Csabának volt ez a válasza, amikor azt kérdeztem tőle, hogy mivel kezeljem a hajó alját tavasszal. Válasz: műanyaggal. Kicsit megszédültem.. De előbb utóbb úgyis műanyagozni kell, vagy újraépíteni a hajót. Imre még gondolkozik. Én a magam részéről inkább az "utóbbat" választom. Elvégre nem azért vettem fa hajót, hogy az első adandó alkalommal a könnyebb útra lépjek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése