2011. január 31., hétfő

Kis dolgok, meg nagyok.

Sajnos mostanában nem jutottam el a műhelybe, de azért voltak történések.

Például megjött az eBay-ről rendelt lobogórudam. Na ez sem sikersztori. Kb 5-ezer forint volt, 600mm hosszú. Formára még jó is lenne, de kimunkálása borzasztó. Ráadásul valami dióbarna színűre van festve v. lakkozva vagy én nem is tudom mit kentek rá... Szóval ezzel is vásároltam magamnak egy kis munkát.. Lehet róla lecsiszolni a lakkot (amúgy is fel kellene csiszolni mert szálka megy az ember kezébe ha megfogja) és újra olajozni és újra lakkozni...

Rendeltem még egy kompaszt is, klasszikusat rézből.. Nem ezt az új fajta vízben forgósat. Az még nem jött meg, de kíváncsi leszek.. elég olcsó volt, szóval lehet h. csak dísznek lesz jó.. vagy sörnyitónak ugye..

Történt még, hogy Péterrel lementünk a hajóhoz.. Persze nem akkor amikor még tavasz volt.. akkor könnyű... megvártuk míg visszajön az igazi hideg.. Jól összefagytunk megint. Viszont felhoztuk a baumot. Eredetileg azért, mert hogy mégse csináltatok újat, inkább ezt felújítom.. gondoltam én. aztán ahogy kivettük a hajóból és forgattuk ide oda, megállapítottuk, hogy nincs két nézete, ahonnan ugyanúgy nézne ki.. erre csavarodik, arra görbül.. leginkább egy légcsavar formáját vette fel. Így aztán nincs mese. Új baum kell. Szerencsére a folkebootoknak viszonylag egyszerű a baum-juk, mivel lapos, és nem üregelt.. Kis túlzással két palló összeragasztva, a tetejében nút fut végig. Na jó ennyire azért nem egyszerű a történet, de nagyapám szerint meg tudjuk csinálni. Ő ért hozzá, viszont már nem nagyon látja.. én látok, de nem értek hozzá.. Na majd csak összehozunk valamit. Most az a feladat, hogy faanyagot kell keresnem, de nem valami ilyen kültéri fatelepről. Jófajta borovi fenyőből kellene két szál... Ha esetleg valaki tud jó forrást, nagyon várnám!


Az út másik nem túl vidám célja, hogy a múltkor felfedezett “kehét” megvizsgáljuk belülről is. Az az igazság, hogy fura dolgokat találtunk a hajófar környékén.. Mint a képekről is látszik, több bordát részben kicseréltek, és a fartükör egy része is új. Nem tudom, hogy fizikai, vagy biológiai sérülés miatt kellett javítani, de az látszik hogy “valami történt”. A napokban felhívom Szabadi Tibort, és rákérdezek mi lehetett itt.. Maga a korhadás belülről nem látható...

De hogy pozitív kicsengése legyen a bejegyzésnek, Pétertől kaptam egy pár eredeti Pallás csörlőt, ami még a Fabulán volt. Nagyon szépek, és korhűek is! Az a probléma, hogy nem elég hosszú a tengely, így meg kellene toldani. Na meg a hajót is kellene fúrni faragni.. (bár én eredetileg is alsókaros csörlőt szerettem volna) Abban maradtunk, hogy ha nem találok megfelelőt, akkor nagy tisztelettel elfogadom, és felszerelem. Ha tavaszig szembe jön a nagy Ő, akkor pedig megköszönöm, és visszaszolgáltatom. Hátha lesz még egy hasonló klasszikus hajó, aminek díszévé válik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése