A nagyvéletlenül idetévedt olvasó
azt hihetné, hogy meguntam a fahajózást és már nem is
foglalkozom vele. Nos ez nem így van. A csatolt kép épp a napokban
készült, és csak egy részét mutatja a fáig visszacsiszolt 6-8
rétegben újralakkozott alkatrészeknek.
Többen mondták, hogy egy fahajón
többet dolgozik az ember, mint amennyit vitorlázik vele. Ezt
korábban csak amolyan jól hangzó, érzékletes, és persze
eltúlzott szövegnek gondoltam. Nem az. Végiggondoltam, hogy a tél
folyamán (novembertől - áprilisig) hozzávetőleg heti 3 órát
dolgoztam a hajón. kb 60 óra. Hozzá vesszük a tavaszi
felkészítést, átalakításokat, felújításokat, ami legalább
nettó 2 hét folyamatos munka, vagyis 112 óra (optimista napi 8
órával számolva), egykét apróság, csiszolás, lakkozás szezon
közben is van, mondjuk 20 óra. Ez 192 óra. Egy szezonban van kb 36
hétvégi nap. Mondjuk, hogy az ember minden második hétvégén
lejut a hajóra, az kb 15 szombat-vasárnap. Persze egy nap az 24
óra, ami nem reális. Számoljunk hát napi 8 óra vitorlázással.
15x8=120
Persze ezek erősen hasi becslés
alapján készült számok, de az arányok azt hiszem stimmelnek.
Történt még ez az.. Itt volt például
egy igazán emlékezetes Kalóz Vacsora a Parti Testvérek
társaságában, ahova Rick Csaba invitált meg. Furcsa volt egy
asztalnál ülni olyan emberekkel, akik fejenként többet voltak
vízen, mint 100 átlagos vitorlázó együttvéve. Szintén meghívott vendég volt Kopár István, aki mellesleg az A38 hajón is tartott egy kis előadást. Személyében fantasztikus embert
ismerhetünk meg. Nem csak mint vitorlázó...
Volt közben egy BoatShow is, ahol sok
ismerős barát kereste fel a Porthole standját. Jó volt velük
találkozni, és beszélgetni kicsit. Mindenkinek megvannak a maga
tervei a szezonra, és mindenki arcán ott tükröződik a
türelmetlenség.. Menjünk már vízre!
Egyetértek, de rám még vár a parti
munka, ami most vasárnap kezdődik! Hajrá Póstás!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése