2011. december 28., szerda

Citling 2.0

Azok a hosszú téli esték mostanában nem is annyira hosszúak... sajnos az év végi hajrá igazán megrövidíti őket... Azért egy kicsit lejutottam a műhelybe is.
Szóval a dolog ott kezdődik, hogy én eddig azt hittem cikling-ről beszéltünk de kiderült, hogy valójában "citling". Kicsit utánakeresve elég sok információ fellelhető a témakörről az interneten (bár ez nem meglepő). Itt van például ez az oldal ami citling készítéssel foglalkozik, ez a másik pedig kifejezetten a fenéssel. Ha ezek a linkek már nem űködnének, akkor elég rákeresni google-lel és ott van minden. Na de hogy elkezdjem a történetet, eddig erre a célra egy törött körfűrészlapot használtam. Ez elég masszív darab, és ha meg van élezve, akkor szépen hozza le az öreg lakkot a fáról. A baj az, hogy mivel viszonylag vastag, (kb 1,5-2mm) és ráadásul elég kemény anyag, ezért nehéz élezni. A nagy műhelyben köszörűvel végeztem ezt a műveletet, de a kisműhelyben nincs erre lehetőség. A másik probléma, hogy igen kényelmetlen vele dolgozni. Gyakorlatilag lehetetlen úgy tartani, hogy a vele való huzamosabb idejű munka, ne okozzon kisebb nagyobb sérülést a kezeken. Több dolgot kipróbáltam, de ami a legjobban működött, az egy jól kifent kés használata. Ezt ugyan gyakran kell élezni, viszont a fenőkő kéznél van. Megint rá kellett jönnöm, hogy kevés az elszántság, megfelelő eszközök is kellenek. 
Ennek örömére szépen megtisztítottam két padlódeszkát, jöhet rájuk az első lakkréteg. 


Persze a műbútorasztalosok nyilván precízebb szerszámokkal dolgoznak, de nekem ez is megfelel.

A hajó
Péterrel megnéztük a Póstást is Szántódon. Sajnos az év végi határidők szorítása miatt nem tudtam jelen lenni december elején a szállításnál, de látszólag szépen betárolták a hajót. Nem volt más dolog, mint felbakolni az utánfutót (hogy ne a gumikon álljon a kb 2.5 tonna) és szárazra törölni a bilgét. A jump-okat is leszreltem, bár szinte sértetlen volt rajtuk a lakkozás, azért 1-1 réteg elfér rajtuk. Elég szép maradt az alja, így remélhetőleg több idő marad majd tavasszal a hajó belsejére és a fedélzetre. 

Ilyenkor mindig olyan távolinak tűnik a nyár. Mintha egy másik dimenzióban, egy másik életben lenne. A meleg napok, a szél a víz... De eddig mindig jött a tavasz, jön majd most is! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése