2015. március 22., vasárnap

Csak a kaparás

Nem gondoltam volna, hogy idén több post is születik, mint ahogy azt sem, hogy ennyire sz.. szóval nehéz munka lesz minden palánk illesztését fáig tisztítani. Sok helyen szó szerint vésni kell a tizenéves megkövesedett késtapaszt... De minden jó, ha a vége jó (lesz), mert még nincs kész. Azért a FixAll classic tömítő ragasztóból vettem két tubussal. Ha már itt tartunk, meg kell említenem a Lila Ház festékboltot. Mondjuk valószínűleg tök fölösleges, mert aki Fűzfő környékén jön/megy az biztos ismeri már. Szóval a Lila Házban mindent meg lehet kapni, ami a hajó körüli munkákhoz kellhet, ráadásul olcsóbban mint egy barkácsáruházban! Nem utolsó sorban a kiszolgálás is igen kedves és szívesen tanácsot is adnak egy-egy probléma megoldásához. Érdemes benéznie ide annak, aki az északi parton közlekedik.



Idő közben fény derült néhány dologra a vantnival kapcsolatban. A terveken valóban 0,7-es minimális átmérő szerepel, viszont ezek a tervek kb 60 évesek. Akkoriban más volt a technológia. Horganyzott sodronyból készült az állókötélzet, a végére pedig karikát fuxoltak... A mai bowdenek sokkal erősebbek! Reméljük nem lesz túl erős a merevítés.



Az is jól látszik, hogy nem "hajógyári" találmány a babystag. Azoknál a típusoknál alkalmazzák, ahol az árboc nem megy le a gerincig, hanem a kabintetőn áll. Ennek mondjuk pont ellentmond az, hogy pl a Gandalfon sincs ilyen merevítés (Imre szerint sohasem volt), pedig ott fedélzeten áll az árboc. Illetve ha lenne, akkor meg ott sem lehetne behúzni a fock-ot, mint ahogy a Póstáson sem lehetett... fura.

A hétvégén felmérte a hajót Bazsa és Panka, mert hamarosan új motort kap a Póstás, a OneDesign Sails jóvoltából! Radiál szabású fock és grósz készül versenyvitorlának... Retteghet a Folke osztály;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése