2011. február 21., hétfő

Csörlőzzünk!

Megjöttek a csörlők! A korabeli képeket elnézve, a Póstásnak még sohasem voltak csörlői. Az az igazság, hogy az eredeti fock-hoz nem is annyira kell. Ugyanakkor én szeretném jobban felvitorlázni, meg egyébként is az a véleményem, hogy egy szép csörlő a hajó dísze lehet.

Mint az korábbi postokból kiderült, nem mindenre és nem mindig jó az eBay. Minden estre ha használt, esetleg régi dolgot szeretnénk venni, akkor azért érdemes körbenézni rajta. Így voltam én a csörlőkkel... Eredetileg bronzból szerettem volna egyet - egyet két oldalra, de sajnos nem nagyon akart felbukkanni a nagy Ő. Amikor pedig felkerült, akkor pillanatok alatt felszaladt az ára. Így én csak figyeltem tovább, amíg meg nem jelent egy pár TopFit csörlő, karokkal együtt szemlátomást jó állapotban. Nem tudom honnan származik, talán Németországból, vagy valahonnan északról. Próbáltam utánakeresni az Interneten, kevés sikerrel. A mai program az volt, hogy szétszedem és átzsírozom őket. Kíváncsi voltam az állapotukra belülről is..

A szétszedés közben világossá vált, hogy ez egy igencsak jófajta szerkezet. A korábbi Lewmar-csörlőimmel szemben (aminek az álló része műanyag volt) ez teljesen alumínium, a középső cső pedig saválló acél. A forgást alul felül teflon alátétek segítik. A kallantyúkon és a fogazott belső íveken szinte egyáltalán nincs nyoma kopásnak. Minden hajszálrugó szépen működik. Kotyogása gyakorlatilag nincs.

Ha már szétszedtem apró darabokra, el is mostam mindent gázolajban. Aztán gondoltam egyet, és ha már ilyen szépen elmostam, akkor elővettem a polírkorongot, és fel is políroztam. Eltörölgetés és zsírozás után szerintem elég szép lett:)

Persze az alumínium nem acél. Sajnos oxidálódik, ezért vissza fog mattulni, de az apró karcok foltok, sérülések már nem lesznek rajta. Mivel elég időigényes volt a művelet, ezért csak az egyikre futotta az időmből. Remélem a másik is csak kellemes meglepetéseket tartogat.


Lassan elnyeri végső formáját a ládika is, na meg a pádlik. Mindenre rákerül a felirat. A ládikóra kicsit nagyobb, a pádlikra kicsit kisebb. Lassan a következő feladatra koncentrálhatok, ami egy kötéllétra. Mert egy fahajóra mégsem szerelünk rozsdamentes tűzlétrát:)
Valami ilyesmire gondoltam:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése