2011. május 27., péntek

A hajó új lakója.

Bizony a Sikló story nem csak mendemonda...

Amikor utoljára voltam a hajón és levettem a ponyvát, egy szép nagy siklóval találkoztam (mostantól Rezső) aki álmosan nézett fel rám a deckről, és úgy kellett noszogatnom, hogy visszatérjen a kellemesen hűvös vízbe.
Hogy Rezső bejutott-e a hajóba, azt nem tudom.. a kokpitban a padon megtaláltam a khmz..  nyomát.. Gyakorlatilag WCnek nézte a baloldali padot...

Rezső pontosan úgy mászott le a hajóról, ahogy azt Dénes előre vetítette. Szépen elcsúszott a hajó végéig, bekanyarodott a kormány és a fartükör közé majd kb 45fokos negatív szögben lecsobbant a vízbe. Valószínűleg nem volt tervezési szempont, hogy a siklók ne tudjanak bejutni a hajóba.

Szinte nem is látszik a ragasztás.
Nincs mese, erre megoldást kell találni. Nincs semmi bajom Rezsővel, a maga nemében igen szép példány.. De valahogy kevésbé praktikus háziállat. Már sajnálom, hogy nem fényképeztem le, de mivel még nem készült el a siklóterelő kézikészülékem, ezért attól tartok fogunk még találkozni..

Sajnos a műhelybe nem igazán jutottam el egész héten, ezért keveset haladtam. A baumgabel ragasztása elég jól sikerült. És kapott is már 2 réteg friss lakkot is. Persze, hogy meddig tart, az majd kiderül. Azért majd egy kis tesztnek alávetem, inkább nyugiban törjön el újra, mint “éles” helyzetben..

A lenolaj csodát tesz a mahagónival.
Mivel eddig nem voltak csörlők a hajón, klemmek sem voltak, amik tartják a genoa shottot. Péterrel már kimatekoltuk, hogy hova kerüljenek. A habléc belső oldalán lesznek, hogy a mancsaft a szél felőli oldalról is könnyen ki tudja rántani a shottot ha arról van szó. Na szóval ezeknek a klemmeknek csináltam meg a tartó fáit a Pétertől kapott mahagóniból.
Néhány réteg lakk és mehetnek fel a hajóra.

Ami a fenékvizet illeti, gyakorlatilag bedagadt a hajó. 1 hét alatt kb 2 pumpálásnyi víz jött ki belőle, ami kb 1.5 liter.

A Bianca 28-vitorlája sajnos tényleg elég kicsi. Ha rendes élkötele lenne, és nem műanyag csúszkái, akkor erős szélben jó lenne, de átalakítani nem érdemes. A Póstás saját vitorlái viszont elkészültek. A BirdySails műhelyében Vida Gábor keze alatt javult meg a grósz (és kapott trimzsinórt is) illetve a régi fock újra staigreiteres lett. Hamarosan kiderül, hogyan működnek:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése