2010. november 26., péntek

Folkeboot.hu

"Egységben az erő" erre gondoltam, amikor kicsit beleástam magam a típus nemzetközi, és hazai jelenlétébe. Azt tapasztaltam, hogy tőlünk északra jelentős folkeboot flották hajóznak, és majd mindenhol valamilyen szövetségbe, flottába, vagy legalább egy weboldalba tömörülnek.
Ugyanakkor nálunk (nyilván a viszonylag kevés példány miatt) nem készült publikus regiszter a típusról.
Mindenki akivel beszéltem örült a kezdeményezésnek, és már gyűlnek is szépen a hajók a hamarosan elinduló folkeboot.hu -oldalra:)

A domain kiválasztása nem is volt annyira triviális feladat, hiszen majd minden országban máshogy nevezik a típust.. Elegáns lett volna egy Magyar elnevezést bevezetni. mondjuk "Néphajó". De ez talán idehaza túl sok rejtett negatív jelentést hordoz. A következő elnevezések közül lehet választani, a teljesség igénye nélkül:
  • Folkeboot (Németország)
  • Folkboat (Anglia, USA)
  • Volksboot (Hollandia ill. Németország)
  • Folkbåt (Svédország)
  • Folkkari (Finnország)
A Folkkari igazán tetszik, nevében visszaköszön a karácsony, ami szép ünnep:) Mivel azonban a legtöbb hajós kifejezést a Német nyelvből vettük át, és a folkékat is talán leginkább ezen a nyelven emlegetjük, ezért hát FOLKEBOOT.HU lett az URL.

Egy logót is csináltam, ami kicsit "ikeás" hiszen mégis északi típusról van szó, hangsúlyos benne az "F" betű, hiszen mégis ez a típus vitorlajele, és barnás a színe, elvégre az eredeti folke fából készül. Nem vagyok grafikus, szóval a kritikával óvatosan:)



A tervek merészek! Ki tudja mi valósul majd meg belőlük. De azért lehetne néhány folkeboot találkozó, esetleg kis háziverseny... vagy akár saját osztály is?
Titkon persze abban is bízom, hogy a szép hajók látványa, és a típus életének láttatása másoknak is meghozza a kedvet, és így egyre több folkéval találkozhatunk majd a Balatonon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése