2011. november 17., csütörtök

Védelmi öltözetben.

Korábban volt szó egy új hajóról, mely az Akka nevet viseli. Érdemes róla tudni, hogy egy Hallberg P28 típusú hajó. Ebből a Hallbergből lett egyébként később a ma is igen magas színvonalon dolgozó svéd Hallberg-Rassy -hajóépítő üzem. Az Akkának további különlegessége, hogy beépített elektromos motorja van! Mint megtudtam a tulajdonosától, ott is marad Fűzfőn, ami nagy öröm. A beszélgetésből lesz majd egy cikk is, mert érdekes a történet:)

Ami a műhelymunkát illeti, teljes gőzzel elkezdődött!

Eddig nem volt szó róla, de érdemes írni egy kicsit a védőruházatról. Korábban én sem foglalkoztam ezzel, mint nyilván sokan mások. Kesztyű és maszk nélkül csináltam mindent, a csiszolástól kezdve az olajozáson és a lakkozáson át a ragasztásig. Igen ám, de ezek a lakkok, és epoxy ragasztók igen agresszív anyagok. Ezért is lett az, hogy elkezdtem rájuk allergiás lenni, mindenféle kellemetlen tünettel.
Azóta különösen odafigyelek, hogy lakkal, festékkel, és epoxy-val csak jól szellőző helységben, kesztyűben és maszkban dolgozzak.. Javaslom mindenkinek, hogy erre figyeljen oda még az előtt, hogy a szervezete rákényszerítené.

Örülök, hogy mindent felhoztam a hajóról... még azokon az alkatrészeken is van 1-1 repedés, kopás, amikről azt hittem, hogy semmi bajuk. Minden megérdemel egy csiszolást, és 4-3 réteg friss lakkozást. Elsőnek a dobozkát vettem elő (a tetején lett egy kis karc), majd a kormányosi padot, és az ajtó egy darabját. Aztán majd jön a többi.. a trepnik, a lépcső, a motor fedele, és a mindenféle..

A patkány rágta hibákon még gondolkoznom kell, nem tudom pontosan hogyan javítsam ki őket. Valahogy ki kell vágni a hibást részt, kipótolni egy új darabbal, és újra belevágni a lyukat. Egyszerűnek hangzik, de hogy fogom úgy kipótólni, hogy pont megfelelő legyen a mérete? Na nem baj.. most még hosszú a tél:)

2011. november 9., szerda

Daruzva

Bizony minden szezon végén eljön a nap, amikor kijön a hajó. A Póstással is így lett. A 16tonnás traveller játszi könnyedséggel emelte a magasba a kis hajót. Persze az az igazság, hogy előtte éppen a Nemere II-öt emelte ki hasonlóan könnyű mozdulattal.
Mindent kipakoltunk amire a Patkányos story miatt szükség is volt. Leponyvázás és hamarosan utazik Szántódra, a téli táborhelyére.

Kíváncsi voltam, hogy milyen a hajó allja. Úgy néz ki azok az International kencék mégsem annyira rosszak, hiszen pontosan úgy nézett ki, mint amikor betettem. A gőzborotválás után olyan lett a hajótest, mintha most kentem volna rá frissen az algagátlót! Nem kezdett levállni a fáról, nem repedezett. Persze ahogy szárad a fa, nyilván kijönnek apróbb hibák, de minden bizonnyal kevesebb időt kell majd az aljára fordítani, mint első évben. Az pedig jó.. nagyon jó..

Belül persze már nem ilyen jó a helyzet. Sok helyen tenyérnyi felületen jött le a festék. De ezt többé kevésbé vártam is. Ezzel a résszel nem foglalkoztam még. Az összes mozdítható fa alkatrészt kivettem. A trepniket alulról és elölről a fuchs-ból, az ajtókat, a motor burkolatát, a lépcsőt.. Minden jött haza, csak hogy ne unatkozzak a hosszú téli estéken.. Lesz mit csinálni.

 Megtudtam, hogy a kikötőben lévő új fahajó neve "AKKA" és vélhetően ott marad a Marina Fűzfőben. Egész komoly fahajós társaság jön össze. Van már egy Dragon, egy 22-es, egy Folkeboot, és most az AKKA aminek még nem tudom a típusát, de bízom benne, hogy hamarosan fény derül rá.

További képek Baldóci Péter galériájában.